Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Szkoła zimą

szkoła zimą

obraz

obraz Kucie kos

sala gimnastyczna

sala gimnastyczna

przedszkole

przedszkole

plac zabaw

plac zabaw

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury

„Mały miś w świecie wielkiej literatury” to ogólnopolski projekt czytelniczy autorstwa Anety Konefał. Patronat nad projektem objęło czasopismo „Bliżej Przedszkola” i wydawnictwo MAC Edukacja. Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa, zachęcenie dzieci do czytania oraz przyczynianie się do kształtowania postawy otwartości na świat i poznawanie nowych ludzi. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024.

Moduł I

Dzieci wraz z nauczycielem wybrały grupową maskotkę – misia, który odbył czytelniczą podróż po ich domach. W przedszkolu pluszak „zamieszkał” w kąciku czytelniczym. Zostało mu nadane imię i towarzyszył dzieciom na zajęciach przeprowadzanych w ramach projektu w roli przewodnika po świecie literatury.

Moduł II

W trakcie realizacji tego modułu dzieci poszukiwały z Małym Misiem swoich mocnych stron oraz wzmacniały poczucie własnej wartości. Utwierdziły się w przekonaniu, że każdy ma swój talent/ swoją predyspozycję. Dzieci z każdej grupy podsumowując temat stworzyły Wyspę Talentów.

Moduł III

W ramach tego modułu zostały przeprowadzone w każdej grupie zajęcia logorytmiczne.  Ich przebieg został oparty na podstawie opowiadania o Misiu, który udaje się do fryzjera. Na końcu zajęć dzieci wykonały prace plastyczną pt. „Misiowa fryzura”.

Moduł IV

Dzieci wraz Małym Misiem zaprosiły rodziców, dziadków i innych członków rodziny celem stworzenia międzypokoleniowego zabawownika. Zawiera on zbiór zabaw, w które bawili się nasi najbliżsi, kiedy byli mali. Dzieci „przetestowały” zaproponowane zabawy i zilustrowały zabawnik.

Moduł V

Mały Miś zaproponował dzieciom zabawy uwrażliwiające je na problemy osób niepełnosprawnych, kształtujące postawy tolerancji, akceptacji, wrażliwości i gotowości służenia pomocą. Dzieci uczestniczyły w Dniu Kolorowej Skarpetki oraz Światowym Dniu Świadomości Autyzmu, przyczyniło się to do kształtowania u przedszkolaków właściwych postaw prospołecznych oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu.

Moduł VI

Dzieci zapoznały się z bajkami i baśniami z różnych zakątków Europy, a następnie wspólnie z Małym Misiem napisały bajkę.

Banery/Logo