Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Szkoła zimą

szkoła zimą

obraz

obraz Kucie kos

sala gimnastyczna

sala gimnastyczna

przedszkole

przedszkole

plac zabaw

plac zabaw

Wyjazd na spektakl anglojęzyczny Teatru TAK

Dnia 19 maja 2023 roku odbył się wyjazd z uczestnikami projektu „Wiedza, komunikacja, rozwój” na osiedle Wolica w Krakowie na spektakl z elementami kabaretu i musicalu Teatru TAK „O pchle, co manier nie miała”.

Przedstawienie było inspirowane tekstem "Pchła Szachrajka" Jana Brzechwy. Założeniem spektaklu było, aby język angielski był wpleciony w fabułę niepostrzeżenie i dziecko naukę traktowało jak zabawę. W wyjeździe brało udział 20 dzieci z klas I-VII z czterech grup projektowych, pod opieką pani Agnieszki Chmielewskiej i pani Patrycji Karbowniczek. Przed wyjazdem do teatru wykonano ćwiczenia ułatwiające zrozumienie spektaklu – omówiono i przećwiczono słownictwo dotyczące teatru, baśni i bajek, wykonano ćwiczenia w mówieniu i słuchaniu. W trakcie trwania spektaklu i po jego zakończeniu nauczycielki tłumaczyły uczniom trudniejsze wyrazy i zwroty, które pojawiły się w sztuce. Przećwiczyły z uczniami przydatne w codziennej komunikacji sformułowania, które wystąpiły w dialogach i piosenkach.

W czasie drogi powrotnej, w autokarze, przeprowadzono z uczeniami konwersację w języku angielskim dotyczącą obejrzanego spektaklu (nasze wrażenia i opinie, odpowiedzi na pytania nauczyciela, quiz dotyczący zagadnień związanych z kulturą i sztuką). Po powrocie do centrum Edukacji w Igołomi podsumowano wyjazd w postaci kolejnych ćwiczeń dotyczących spektaklu, z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej kserokopii. Na koniec spotkania podsumowano w języku angielskim projekt prowadzony stacjonarnie. Podsumowanie to zawierało ustne odpowiedzi na pytania: What did we like? (Co się nam podobało?), What would you change? (Co byście zmienili?) , What was the best? (Co było najlepsze?), What did you gain? (Co zyskaliście?), itp., oraz luźne wypowiedzi uczniów. Trudniejsze zdania konstruowano przy pomocy nauczyciela. Całość trwała 4 godziny lekcyjne.

Patrycja Karbowniczek

Banery/Logo